7-8
Czytelnik w bibliotece
Rola biblioteki szkolnej w propagowaniu regionalizmu
Edukacja regionalna to wciąż ważny aspekt upowszechniania dziedzictwa kulturowego, a biblioteka szkolna jest idealnym miejscem do tego, aby pogodzić nowoczesność z tradycją poprzez promocję regionalnego folkloru.
9-13
Czytelnik w bibliotece
Trening asertywności
Scenariusz warsztatów
Scenariusz warsztatów poświęconych tematyce asertywności. Czym jest asertowność? Jak rozróżniać zachowania asertywne, uległe i agresywne?
14
Czytelnik w bibliotece
Szczęśliwy świat Muminków
– pytania konkursowe z książki Tove Jansson „W Dolinie Muminków”
Pytania konkursowe z wiedzy o książce autorstwa Tove Jansson W Dolinie Muminków.
15-17
Czytelnik w bibliotece
Baśniowe światy,
czyli escape room w bibliotece
Scenariusz baśniowego escape roomu do przeprowadzenia w szkolnej bibliotece.
18-19
Czytelnik w bibliotece
Uczyć inaczej!
Mediacje – CLIL – język angielski
Scenariusz scenki dotyczącej mediacji przedstawionej w formie teatrzyku kukiełkowego. Scenariusz można wykorzystać z okazji np. Międzynarodowego Dnia bez Przemocy (2 października).
20-21
Czytelnik w bibliotece
FilozoGraf,
czyli jak wprowadzić młodzież w trudny świat filozofii?
Filozofia wydaje się nauką niepraktyczną, nieprzystępną i enigmatyczną, nieobecną w codziennym życiu, szczególnie ludzi młodych, których – jak często się wydaje – interesuje tylko świat wirtualny i medialny. Nic bardziej mylnego, czego dowodem mogą być warsztaty filozoficzno-komiksowe.
22-23
Czytelnik w bibliotece
Świat baśni i bajek
– program edukacyjny dla najmłodszych czytelników
Święto pasowania pierwszoklasistów na czytelników biblioteki nie musi być jednorazowym wydarzeniem. Może też być zwieńczeniem dłuższego cyklu imprez poświęconych np. tematyce bajek. Proponowany program został pomyślany jako przedsięwzięcie obejmujące okres od 5 listopada (Dzień Postaci z Bajek) do stycznia. Może...
Iwona Żołądź, Agnieszka Kamisińska
24-25
Czytelnik w bibliotece
Magiczne drzewo. Olbrzym
– propozycja konkursu
Książka Andrzeja Maleszki Magiczne drzewo. Olbrzym jest wskazana w nowej podstawie programowej dla klas IV-VI jako propozycja lektury uzupełniającej. Proponuję na zakończenie omawiania lektury konkurs ze znajomości treści. Zajęcia przewidziane są na 2 godziny lekcyjne.
26-27
Czytelnik w bibliotece
Krakowskie opowieści
– pytania konkursowe z powieści Antoniny Domańskiej Paziowie króla Zygmunta
Scenariusz konkursu z powieści autorstwa Antoniny Domańskiej Paziowie króla Zygmunta.